071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

Toekomst in het Vizier

Bol.com — Partner event

Partners zijn cruciaal voor bol.com. Door krachten te bundelen met verschillende ondernemers kan bol.com een zeer breed assortiment aanbieden. Daar zijn ze niet alleen trots op, het is ook heel belangrijk om in die relatie te blijven investeren door kennis te delen, de merkbeleving van bol.com over te brengen en elkaar te ontmoeten. Als preferred eventpartner van bol.com krijgen wij daarom in 2018 de opdracht om een event te ontwikkelen op basis van de nieuwe partnercommunicatiestrategie. Doel is een event dat in het teken staat van dialoog, waar partners van bol.com tot in de diepste kern het motto ‘samen ondernemen is samen groeien’ kunnen beleven.

Aanpak

Vanuit de vraag: wat heeft de toekomst te bieden en welke kansen levert dat op voor e-commerce, bedenken we het concept Toekomst in het Vizier. In nauwe samenwerking met bol.com én input van de partners zelf, maken we een vertaalslag van hun belangrijkste topics: data en technologie versimpeld, ook over tien jaar relevant voor de klant en ondernemen voor en door ondernemers. De partners van bol.com staan de hele dag centraal. Letterlijk. Want in de imposante TheaterHangaar, bekend van Soldaat van Oranje, geven we het plenaire programma vorm op de roterende tribune. Geen standaard presentaties, maar drie sprekers die live samen een verhaal vertellen. Versterkt door grote projecties en 3D decors worden de partners meegenomen in de wereld van bol.com. Na het plenaire programma lopen ze over het podium door naar de toekomst. In Hangaar 2 worden ze onthaald met een interactief programma in festivalsferen met workshops, demo’s en face-to-face gesprekken met experts.

Resultaat

Toekomst in het Vizier werd een groot succes. Het event is hoog gewaardeerd met een 8,5 gemiddeld en zelfs een 9,1 voor organisatie, sfeer en locatie. Wat vooral indruk maakte, is dat het partnerevent geen grote ‘zendshow’ was, maar een moment van dialoog, transparantie en reflectie. Dat bleek ook uit de NPS-score, waarmee bol.com de loyaliteit van klanten en partners meet. Met een score van 43,2 werd dit event met 13,2 punten hoger beoordeeld dan het partnerevent in 2017. Door partners al voorafgaand aan het evenement nauw te betrekken bij de invulling (partner generated content), konden we inhoudelijk zo dicht mogelijk bij de behoefte van de doelgroep blijven. Daarnaast hebben we met de spectaculaire locatie, waarin de partners letterlijk centraal stonden, een event neergezet waar de boodschap van ‘samen ondernemen is samen groeien’ in alles voelbaar was.

Obsession en bol.com zijn samen zo trots op dit partnerevent dat we het hebben ingeschreven voor een Gouden Giraffe. De uitslag wordt op 1 april 2019 bekendgemaakt.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn