071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl
← Onze inspiratie

Opening Holland Boulevard Schiphol

Obsession Evenementen & Communicatie opent in opdracht van Schiphol de vernieuwde Holland Boulevard. Reizigers treffen hier niet alleen winkels en horeca, maar is ook bijzondere aandacht voor cultuur en ontspanning.  “Het draait niet altijd alleen maar om commercie”, zegt directeur Consumer Products & Services Tanja Dik in gesprek met Reismedia. Dit is ook tijdens het evenement tot uiting gekomen.

Veel pers was aanwezig en Schiphol heeft zo veel media aandacht mogen ontvangen. Klik hier voor de berichten in de media Opening Holland Boulevard

In het gebied achter de paspoortcontrole, in de loop tussen Lounge 2 en Lounge 3, is een ruimtelijk gebied gecreëerd waar reizigers kunnen winkelen en dineren, maar ook even een boek kunnen pakken uit de luchthavenbibliotheek, kunst kunnen bewonderen in de dependance van het Rijksmuseum of met de kinderen rondkijken in de vestiging van Nemo.

Uitstapje
“Uit het continue onderzoek onder reizigers blijkt dat veel van hen op zoek zijn naar een manier om even uit het reisproces te ontsnappen. Daarom hebben we een gebied ontworpen waar de passagier op doorreis – die gemiddeld langer op de luchthaven is dan een point-to-point reiziger – kan relaxen.”

Grote nadruk ligt er op de Nederlandse cultuur. “Reizigers hebben bij hun overstap vaak niet de tijd om Nederland te bezoeken, maar krijgen op de Holland Boulevard toch een stukje Nederlandse cultuur voorgeschoteld.”

Niet alleen commercie
De vraag is of Schiphol de schaarse ruimte in de terminal niet maximaal zou moeten inzetten voor winkels en horeca, die zorgen voor omzet. “De Holland Boulevard ligt tussen Lounge 2 en Lounge 3, die beide uitstekende winkelgelegenheid bieden. Bovendien moet je als luchthaven de balans vinden tussen commercie en beleving. Dat is een doorlopend proces waarin we meebewegen. De vernieuwing van de Holland Boulevard was voor ons een kans om invulling te geven aan de behoefte van de reiziger aan ontspanning, gecombineerd met mogelijkheden om te winkelen of ergens rustig te eten.”

Op de Holland Boulevard zijn winkels gevestigd van Rituals, Swatch, House of Tulips en de Museumshop. Daarnaast is er veel plaats voor horeca in de vorm van Tastes from the Lowlands met Hollandse cuisine, de Dutch Kitchen & Bar en het nieuwe Kebaya Asian restaurant. “Daarmee spreken we een diverse groep reizigers aan, waaronder de groeiende Chinese markt.” Verder zijn er een transferdesk van KLM en een internetcenter gevestigd en komt wordt er vrijdag een airside loungevan Privium geopend.

Prikkelen
Schiphol verwacht met de nieuwe Holland Boulevard reizigers uit het buitenland extra te prikkelen om van de luchthaven gebruik te maken. “Ik ben trots op wat we gepresteerd hebben. Mensen die zijn verzonken in een boek, in een hoekje met het gezin uitpuffen van de vliegreis of iemand die de stoute schoenen aantrekt en achter de piano kruipt, dat geeft een huiselijk en warm gevoel op een hectische luchthaven.”