071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl
← Onze inspiratie

Obsession TV over de kracht van de juiste werkvorm

“Innovaties komen tot leven op de Innovation Expo”

In ons digitale tijdperk wordt Live Communicatie steeds belangrijker. Dat ene moment waar je elkaar echt kunt ontmoeten. Waar bedrijven een gezicht krijgen. Waar merken tot leven komen. En waar je in het hier en nu relevante content kunt maken. Volgens Obsession Evenementen & Communicatie begint het allemaal met een heldere visie. Die vertaal je naar strategie, concept en werkvorm. Maar hoe doe je dat? En welke vormen zijn er dan?

Dat werd mooi zichtbaar tijdens de ‘Innovation Expo 2018’ op 4 oktober. Het beursconcept bood een volledig zintuigelijke ervaring van innovaties, die een antwoord proberen te vinden op maatschappelijke uitdagingen als klimaatverandering, verstedelijking en infrastructuur. Het hoofdthema van de ‘Innovation Expo 2018: Global Challenges, Dutch Solutions’, werd dus letterlijk zichtbaar en tastbaar. Zo stonden de exposanten dit jaar in hun natuurlijke omgeving op het Rotterdamse RDM-terrein, zodat het echt een ‘experience’ werd voor de bezoekers. Naast de bruisende expovloer waren er ook verschillende deelsessies, zodat mensen ook op inhoud de diepte in konden gaan. De opzet en het demonstratieve karakter van de ‘Innovation Expo 2018’ sloegen heel goed aan. Zoals een bezoeker het treffend samenvatte: “Je krijgt zo een veel beter beeld van wat je uiteindelijk met een technologie kunt doen.”

Unieke co-creatie
Ook de organisatievorm kan bijdragen aan de impact van een event. Met wie werk je samen en op welke manier kun je expertises slim bundelen? In het geval van de ‘Innovation Expo 2018’ ontstond twee jaar geleden in de pitchfase het Event Consortium Innovation Expo. De vijf geselecteerde bureaus stelden omwille van creatiekracht, efficiency en budget tijdens de briefing voor om samen te gaan werken. Aldus geschiedde en met een dusdanig groot succes dat het opdrachtgevende Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat dit jaar opnieuw voor dezelfde constructie koos. Een unieke vorm van co-creatie bij een aanbesteding.

Werkvormen met impact
De afgelopen maanden heeft Obsession nog meer impactvolle werkvormen bedacht en uitgevoerd. Steeds staat de vraag centraal hoe we de boodschap het beste over de bühne kunnen krijgen. Impact creëren en nadenken over de passende opzet van een evenement, betekent voor ons altijd beginnen bij een helder doel en van daaruit een vertaalslag maken naar het programma en de werkvormen. Daarbij doen we ook onorthodoxe voorstellen. Zoals een 10-jarig meisje dat de openingsspeech van de Verenigde Naties doet. Of een theaterstuk, waarin politie, OM en reclassering de consequenties van seksuele uitbuiting kunnen ervaren alsof ze het zelf meemaken. Daarin zit iedere keer de crux: wat raakt echt? En wat neem je dus mee uit event om zelf mee aan de slag te gaan. Nieuwsgierig naar meer? Bekijk de nieuwste aflevering van Obsession TV, waarin we laten zien hoe we de vragen van onze opdrachtgevers vertalen naar de juiste vorm. En vooral, wat het resultaat daarvan is.