071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

Winners Only bij KPN

KPN — Kick off

Als een van de preferred suppliers van KPN worden we gevraagd om hun jaarlijkse kick-off te realiseren: dé strategische nieuwjaarsbijeenkomst om 1.000 managers en medewerkers mee te nemen in de plannen en doelen voor 2019. Uit eerdere edities bleek dat de volgorde van presenteren, dineren en feesten niet de gewenste energie en verbinding opleverde. Het inhoudelijke deel werd als vermoeiend ervaren en mensen gingen vroegtijdig naar huis. Tijd dus voor een nieuwe aanpak met een gekanteld perspectief.

Aanpak

Wat als we de volgorde van het inhoudelijke en sociale programma eens omdraaien?! Dit idee wordt het uitgangspunt van de nieuwe aanpak. We stellen voor eerst het diner en daarna het inhoudelijke programma te doen. Qua thema borduren we voort op het winnaarsconcept van vorig jaar. Toen ging het om winnaar worden, nu om winnaar blijven. Vanuit het motto Winners Only vertalen we de vijf kerncompetenties van KPN naar spelelementen van een weergaloze show in Central Studio’s. Waardes worden o.a. ingeleid door filmpjes en toegelicht door desbetreffende manager. Tussentijds zijn steeds de KPN-ers op de tribunes aan zet.

Resultaat

De Quiz was een daverend succes. Onder leiding van een host waren alle medewerkers actief en enthousiast aan het touwtrekken voor teamspirit, targets aan het halen met een stressballencontest en aan het meezingen tijden de muzikale quiz. Alle elementen waren gebaseerd op de succesfactoren van de beste Sales Business Manager.

Een onverwachte omkering in het programma heeft in alle opzichten tot succes geleid. Een volle Central Studio’s en tot het eind aan toe een zeer hoog energieniveau met betrokkenheid van iedereen. De funfactor was hoog én de inhoud is overgekomen.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn