071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

Undercover boeklancering

AKO — Promotie

Het nieuwe James Bond boek ‘Solo’ komt uit. Daarvoor zijn er vooraf wereldwijd zeven exemplaren beschikbaar, waar AKO Nederland er één van krijgt. Mooie gelegenheid om het boek opvallend te presenteren, zodat het bekendheid genereert en de verkoop stimuleert.

Aanpak

We bedenken een spanningwekkend en mysterieus concept, dat helemaal in lijn is met de plots in de James Bond-verhalen. Het boek wordt op een zaterdag gelanceerd en komt de woensdag ervoor met een speciale vlucht van British Airways naar Schiphol. Dat moment grijpen we aan om een geheime missie in scene te zetten, waarbij de piloot het boek overhandigt aan een Bond-girl. Dit wordt op film vastgelegd en via de AKO-website verspreid. De activatie gaat verder op de zaterdag van de lancering. Het winkelend publiek kan dan bij AKO op de foto met de Bond-girl. Special effects zorgen ervoor dat ook James Bond zelf op de foto staat.

Resultaat

In diverse media wordt aandacht besteed aan de aankomst van het boek op Schiphol en ook op Schiphol TV wordt de aankomst getoond. De fotosessie bij AKO in Den Haag trekt veel bekijks en extra klanten.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn