071 56 01 660
  • nl
  • en
071 56 01 660
  • nl
  • en

Malibu zomercampagne

Pernod Ricard — Malibu Festival Tour

Pernod Ricard brengt drie nieuwe pre-mixed Malibu cocktails op de markt en wil deze introduceren tijdens verschillende sfeervolle publieksevenementen om het merk te laden en de verkoop te stimuleren.

Aanpak

Voor een groot bereik en verschillende vormen van merkactivatie, ontwikkelen we drie concepten. Deze worden afhankelijk van het evenement ingezet en gecombineerd. Zo bedenken we Malibu The Movie om in te zetten tijdens dancefestival; een Malibu area met bars, een game en een studio, waar jongeren hun eigen Malibu Movie kunnen maken. Voor de grote, gratis toegankelijke publieksevenementen zoals Parkpop ontwikkelen we een echte eyecatcher: een ronde bar met een Malibu-blik van acht meter hoog als middelpunt. Het derde flexibel inzetbare concept gaat uit van een kleine mobiele bars die verspreid worden over de festivalterreinen als extra verkooppunt.

Resultaat

Tijdens de festivals heeft de verkoop van de nieuwe drankjes een enorme impuls gekregen. Op drie van de acht dancefestivals waren de Malibu pre-mixed drankjes nagenoeg uitverkocht. Er zijn honderden Malibu Movies gedeeld op Facebook en 14.000 Malibu petjes verspreid. Een kwantitatief onderzoek onder de bezoekers gaf de volgende resultaten: 95,5% waardeerde de actie als ‘heel goed’ of ‘goed’ en 78,4% gaf aan door deze actie eerder of meer Malibu te drinken op het evenement.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn

"Obsession is een partij met zeer gedreven mensen, bij wie planning en afspraken bovenaan staan. Met een drukke agenda werkt dit zeer prettig. Bovendien is het productionele servicegehalte hoog en zijn de mensen vakkundig en aangenaam in de omgang."

Valery Gresnigt
Experience Manager / Pernod Ricard Nederland