071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

Hans Anders Helden Festival

Hans Anders — Jubileum op eigen locatie

Hans Anders is een niet meer weg te denken begrip in Nederland. Eén op de drie brildragers koopt een bril bij een van de 250 Nederlandse vestigingen van de keten. In totaal worden er meer dan 1 miljoen brillen per jaar verkocht. In 2017 bestaat de brillenketen die het graag anders doet 35 jaar. Reden om dit te vieren en het wij-gevoel onder de medewerkers te versterken.

Aanpak

Dat doen we vanuit de belofte ‘Hans Anders, opent je ogen’. Bedoeling is om deze externe slogan ook intern te doorvoelen. Met andere woorden, wat betekent dat voor de medewerkers? In samenspraak met Hans Anders ontwikkelen we een bijzonder evenement op hun eigen terrein, de ‘thuishaven’ van Hans Anders in Gorinchem. Variatie en een persoonlijke touch staan voorop. Alleen staan tijdens het jubileum niet de monturen, maar de medewerkers zelf in de schijnwerpers. Onder de noemer van het Hans Anders Helden Festival stellen we een gevarieerd programma samen, waaraan de medewerkers zelf een bijdrage kunnen leveren. Daarvoor ontwikkelen we een speciale eventwebsite en maken we een communicatieplanning, zodat we kunnen aansluiten op de interne communicatiemomenten van Hans Anders zelf.

Resultaat

Als echte helden worden de medewerkers onthaald op het speciaal voor deze dag gecreëerde festivalterrein in en bij hun hoofdkantoor. Voorafgaand aan het event is het enthousiasme en de betrokkenheid in alle vestigingen al aangewakkerd via de eventwebsite en de mogelijkheid om je als artiest aan te melden. Dat levert vijf muzikale acts uit de eigen gelederen op, van een gelegenheidsorkest tot een hardcore DJ. Een leuke en verbindende manier om elkaar eens van een andere kant te leren kennen. Dat gebeurt temidden van foodtrucks, een zweefmolen, een fotobooth, dromenvangers en een toekomstvoorspeller, die op speelse wijze ook de ogen opent.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn

"Ons Hans Anders Helden Festival was onvergetelijk en dat hebben we voor 100% aan Obsession te danken. Ze begrepen al snel waar ons merk voor staat, wat onze bedrijfscultuur is en wat we onze collega’s qua beleving wilden meegeven. Dat vertaalde zich in een voorstel waar we direct blij mee waren. Vervolgens hebben ze ons in de voorbereidingen, tijdens en na het feest al het werk uit handen genomen. Obsession heeft onze verwachtingen helemaal overtroffen!"

Rian van Koulil
Marketing Manager / Hans Anders Nederland