071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

Jameson Film Experience

Pernod Ricard — Merkbeleving

Jameson Irish Whiskey is één van de merken van Pernod Ricard. De doelgroep van Jameson bestaat voor een groot deel uit filmliefhebbers. Vandaar dat Jameson ervoor kiest om zich als merk te verbinden aan het medium film.

Aanpak

Om deze verbinding tot stand te brengen, bedenken we de Jameson Film Experience. Die draait om het beleven van film premières in een unieke setting op bijzondere locaties. Voor deze editie van de Jameson Film Experience selecteren we de film Moonrise Kingdom in samenwerking met partner IFFR (Internationaal Film Festival Rotterdam). Elementen uit de film gebruiken we als rode draad voor de creatie van het event. Locatie, decor, entertainment, vervoer, muziek, “betaalmiddelen” voor Jameson cocktails en de communicatie voor en na het evenement stemmen we er allemaal op af.

Resultaat

De aankondiging en communicatie van deze bijzondere Film Experience via social media zorgde voor veel digitale aandacht. Het evenement is “hot”, daar moet je bij zijn. De initiatiefnemer Jameson wordt daarbij geprezen. Maar liefs 7.000 aanmeldingen voor de beschikbare 500 tickets. Optimale, online merkbeleving vooraf en door deelname tijdens het evenement. De unieke beleving van de gasten is na afloop veelvuldig gedeeld, voornamelijk via Facebook. Jameson heeft zich middels de Film Experience weten te verbinden aan kwalitatieve films en daarmee haar doelgroep kunnen betrekken bij haar merk.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn

"Obsession is een partij met zeer gedreven mensen, bij wie planning en afspraken bovenaan staan. Met een drukke agenda werkt dit zeer prettig. Bovendien is het productionele servicegehalte hoog en zijn de mensen vakkundig en aangenaam in de omgang"

Valery Gresnigt
Experience Manager / Pernod Ricard Nederland