071 56 01 660
  • nl
071 56 01 660
  • nl

De bus in met Borderlands

2K Games — Launch

2K Games brengt de nieuwe game Borderlands 2 op de markt. Die willen ze op een ludieke manier onder de aandacht brengen om zo de verkoop te bevorderen.

Aanpak

Om Borderlands 2 te promoten, creëren we een eigen wereld rondom de game. Daarvoor zetten we een speciale bus in die helemaal in stijl is ‘gebrand’. Een maand lang toert de bus langs winkelcentra in grote steden, waarbij er en passant ook een aantal belangrijke mediapartners van 2K Games worden bezocht. Afsluitend staat de bus op een toonaangevende gamingbeurs in Utrecht, waar het dienst doet als eigentijdse ‘stand’.

Resultaat

Playing is believing. Wie de game eenmaal heeft gespeeld, is verkocht. De rondreizende gamebus valt op en trekt jonge gamers letterlijk de wereld van Borderlands in. Voor de deur van een ondernemer kunnen zij de game spelen; binnen kunnen zij het spel aanschaffen. Dit zorgt voor gratis PR voor de ondernemer, bekendheid onder de juiste doelgroep en een toename van de verkoop.

Deel deze case op

  • Google+
  • Pinterest
Deel op LinkedIn

"Het is bijzonder fijn werken met Obsession. Het idee van de roadshow kwam uit hun proactieve koker, en ook bij andere events is het een professionele en plezierige partner geweest bij de introductie van onze games."

Jean-Paul Hardy
Marketing Manager / 2K Games